onsdag 25 februari 2009

Svar på en kommentar

Fick tidigare idag en kommentar ifrån en anonym sänd till mitt inlägg ”hockey snack på stan” som jag tycker kräver ett eget inlägg för att svara på. Inlägget var enligt nedan.

Hej!
Tack för en bra blogg och precis som Friborgs och Mårtens kollar jag av den varje dag. Man kan nästan tycka när man läser din blogg att du tycker bättre om Mathisen än om Robban stämmer det?
Vad är det för ny organisation som GSK håller på att arbeta fram?
Läser man på en OIK blogg står det att GSK skall satsa inför nästa år stämmer det?
Varför tycker du inte att IFK och Westbo skall gå ihop? Trodde du tyckte bra om Westbo och ville det bästa för dem eller? Så många egna killar som Westbo har är väl de bygdens lag före GSK eller?


När det gäller vem av Fredrik eller Robban som jag håller högst så förstår jag inte riktigt vad jag har skrivit som gör att anonym tror att jag håller Mathisen förre Robban. Robban är en helylle kille som denna säsong verkligen har tagit ett stort steg framåt och att han stannade på en blygsam räddningsprocent är inte bara hans fel. Jag tror att om Robban får kontinuerligt med spel i ett A-lag så kommer han snart att vara en bra div 1 målvakt. Kanske det bästa för Robban är att ta en säsong i ett annat lag än GSK för att få den så viktiga rutinen. När det gäller Mathisen så tror jag att han inom kort kommer att aspirera på en plats i A-laget och att han är en blivande stormålvakt. Men precis som med Robban handlar det om att skaffa sig rutin ifrån A-lags hockey och lånar vi ut Robban en säsong kan ju Mathisen precis som Robban denna säsong få vara med och känna på det hela under nästa säsong.

När det gäller den nya organisationen som är under uppbyggnad inom GSK så kommer detta att presenteras på GSK´S hemsida när allt är klart.

När det gäller rykten om en eventuell storsatsning hos GSK så är det ju helt och hållet en tolkningsfråga. GSK´S skulder minskar för varje säsong som går (till motsatt för många andra föreningar) och mer och mer pengar blir över till att värva spelare. Många lag och många spelare kommer märka att det är en helt ny marknad som väntar nu när konjunkturen är som den är och företagen kommer sponsra allt mindre. När det väl vänder tror jag att denna bygd kommer märka av det först och förhoppningsvis hjälper det även bygdens alla idrottsföreningar att få en liten fördel emot sina konkurrenter.

När det gäller att jag inte tyckte att IFK och Westbo skulle gå samman så var det helt och hållet en egen åsikt då jag anser att det borde finnas plats för Westbo under GSK. Om jag tycker bra eller dåligt om Westbo har väl inget med en eventuell sammanslagning mellan IFK och Westbo att göra. Självklart vill jag att det skall gå bra för Westbo och att vi på lokalt plan skall kunna erbjuda killar som inte orkar/kan/håller för div 1 att kunna fortsätta spela hockey. Att man har närmare 30 killar i Westbo visar ju att behovet för en hockey förening på lägre nivå verkligen behövdes och förhoppningsvis kan vi oavsett om Westbo går ihop med IFK eller inte i framtiden hjälpa varandra.

Sen till det bästa i hela inlägget nämligen
Så många egna killar som Westbo har är väl de bygdens lag före GSK eller?

Oavsett vem anonym är så kan man ju undra hur mycket han eller hon kan om de olika föreningarna.
GSK hade under säsongen som gick 13 killar med moderklubb GSK (då har jag ändå inte räknat in Viktor Karlsson och Fredrik Mathisen som också har varit ombytta). Skulle bli glad om Anonym kunde återkomma med hur många killar i Westbo som har moderklubb Westbo hockey?

ES
Får nog inse att jag har förlorat ett flak öl i mitt vad om vilket lag som skall vinna grundserien. Även om HV fortfarande har chansen så blir det nog tyvärr Färjestad som står som vinnare tillslut. Men när det är dags att dela ut SM guldet så tror jag att det kommer stå mellan HV och Frölunda.

Inga kommentarer: