tisdag 17 februari 2009

Mindre än ett dygn kvar till nedsläpp.

Enligt rapporter jag har fått nu ikväll så är det ett heltänt GSK som imorgon beger sig till Ulricehamn. Inget annat än seger räknas för de våra när de imorgon glider in på isen. Gör bara GSK så sitt jobb så kan man oavsett hur det går i Olofström slå sig för bröstet för en helt makalös avslutning på säsongen. Självklart kommer jag att vara på plast och göra mitt för att hjälpa fram laget till seger och jag hoppas att många fler med mig imorgon beger sig till Ulricehamn och gör det samma.

Pratade med Tommy S för en liten stund sedan och tydligen avgår även en fullastad buss med supporters ifrån bygden och det bäddar ju för att det kommer bli bra tryck imorgon.

ES.
Just sett Modo-Hv på tv och samtidigt som jag gläds över en HV seger så känns det ändå lite vemodigt att Foppa återigen fått slänga in handduken. Bara att hoppas att det var ett tillfälligt bakslag för kungen av Ö-vik och att han får i ordning på sin fot och återigen kan underhålla oss alla. HV imponerade inte ikväll men mot ett Modo med två darriga målvakter räckte det ändå till seger. Kim Staal kommer nog att ge HV en extra injektion och göra ES bästa power play ännu lite bättre. Andreas Andersson i målet ikväll och som HV supporter får man hoppas att inte Liv går sönder när det är dags för slutspel för Andersson håller inte högsta klass. Vet att Andersson har en hög räddningsprocent men i en tuff slutspels match föredrar jag Liv.

Även Djurgården tog ännu en seger och de kommer nog att kravla sig över strecket och ta sig till slutspel men väl där tror jag det tar slut ganska fort.

Inga kommentarer: