tisdag 10 februari 2009

Helgen som var

Helgen som gick så gick LG hockey games av stapeln. Måste erkänna att jag faktiskt såg nästan allt som sändes och när det gäller tre kronor så blev jag positivt överraskad.
Om jag vore BÅ skulle jag nog vara ganska nöjd efter dessa tre matcher och inse att VM laget nu nästan är klart. Att Johan Holmqvist får platsen som förste målvakt bör väl vara ganska klart och när det gäller backup till Holmqvist ser jag gärna Färjestads Gustavsson och Brynäs Markström. Personligen tycker jag Liv är en bättre målvakt en dessa två men eftersom Holmqvist bör stå alla matcher han orkar är det bättre att två unga killar får följa med och känna på hetluften. På back sidan så bör nog 5 av helgens spelare vara helt klara (Jönsson, Åkerman, Ragnarsson, Johansson, Tärnström,) de sista två platserna kan man förhoppningsvis fylla upp med spelare ifrån andra sidan pölen.

På forward sidan så har man det väl förspänt och många killar höjde nog sina chanser till ett slutligt mästerskapslag. Om jag vore förbundskapten och samtidigt fick ja ifrån alla som just nu är utan för slutspel i NHL skulle mina kedjor se ut enligt följande

Wienhandl-Mårtensson-Omark
Thörnberg-Davidsson-Alfredsson
Ledin-Wallin-Berglund
Robert Nilsson-Johan Andersson-Widing

Eftersom jag nu inte är någon förbundskapten behöver jag inte heller tänka på olika roller eller liknande utan jag kan fritt välja vilka spelare jag skull ta ut. Sen är det klart om Forsberg blir frisk så är han en tillgång för vilket landslag som helst i världen. Sen skulle man önska att en kille som Niklas Sundström tänkte om och tackade ja till landslaget.

Till och med Wikegård gjorde en bra helg och ägnade sig åt att vara tyckare istället för klantiga påhopp på folk.

GSK
Tre matcher kvar och nu skall mycket till för att vi skall behöva kvala oss kvar. Än finns ju en teoretisk chans till att vinna hela serien men då skall det mycket till. Nu förväntar jag mig inget kval (varken uppåt eller neråt) utan jag konstaterar istället sorgset att säsongen snart är till ända. Eftersom jag har lite information ifrån insidan så vet jag att arbetet med nästa års trupp redan är igång och vi får hoppas att merparten stannar kvar.

Junior laget var i helgen och spelade emot Vimmerby och en seger och en förlust blev facit. Tar nog på krafterna att spela två matcher samma dag men eftersom det är morgondagens A-spelare så är det bra om de härdas ifrån början.

Inga kommentarer: