fredag 20 februari 2009

Hockey snack på stan

Precis kommit hem ifrån en musik quiz med Stubbe på Nissastigen.(mitt lag kom på plats 4)
Väldigt många som vill komma fram och prata hockey ikväll. Det visar att GSK berör och att man verkligen har avslutat säsongen bra. Många av de som ikväll ville prata GSK har jag inte ens sett i Gislerinken och det känns både bra och dåligt. Underlaget för hockey på toppnivå finns i Gislaved och nu måste vi bara få dem till hallen. Fick även en snabb prat stund med Nermo som tagit med sin sambo på lite musik tävling denna fredag. Vi pratade inget GSK ikväll utan vi tar detta på funktionärsfesten den 28 istället. Ni funktionärer som läser denna sida och som inte har anmält er snäll ring mig eller Carina om ni vill haka på...än har vi platser kvar.

Var och kollade av bowling hallen inför funktionärsfesten och jag måste varna alla andra att min form är på uppgående.

Igår såg jag HV-Frölunda och samtidigt som jag blev lite imponerad av Frölunda måste jag säga att mitt kära HV blir svårslaget i år. Man gör en superdålig match men ändå tar man poäng igen. Kim dansk kan bli tungan på vågen framåt vårkanten...se upp färjestad och Linköping för HV är på G igen.

På söndag blir det nog en titt på Westbo Hockey,,,,,,,,ett lag som många har olika åsikter om men personligen tycker jag det är kul att det finns ett alternativ för de killar som kanske inte orkar satsa 100% på hockeyn. Tyvärr har några startat rykten om att det inte fungerar mellan GSK och Westbo men det mesta är skitsnack kan jag lova. GSK har en bra relation med Westbos ledning och även folk ifrån deras träningstab har goda kontakter med GSK.

Nu är klockan efter 23 och det är fredag och man har över 60 timmar bakom sig på jobbet så kanske dags att släcka ner datorn och bara ta helg.

6 kommentarer:

Anonym sa...

vilka är dina 5 personliga favoriter i a laget? mvh janne

Runskriften sa...

Hej Janne!
Nu tycker jag de flesta killarna i laget är bra killar men jag skall göra ett försök att lista mina 5 favoriter utan inbördes ordning.
Den förste jag kommer att tänka på är Martin Åkesson som är en genom trevlig kille och som trots stora problem med skador under säsongen alltid har gett allt under matcherna. Som nummer två sätter jag upp Bysse som trots att han är lite av lagets stjärna aldrig sätter sig själv över övriga truppen. Bysse är en lugn och trevlig person som alltid har ett par minuter över för att snacka hockey. Som favorit nummer tre säger jag Kölle som alltid oavsett resultat har ett leende på läpparna och som alltid ger 100% för märket på bröstet. Att vara så ung och vara lagkapten för GSK kan inte bara vara lätt man han visar verkligen vägen på isen med sitt oändliga slit. Som personlig favorit nummer fyra sätter jag upp systrarna Hoffrén för trots att de är två är de i många lägen väldigt lika. Rickard och kanske framför allt John bidrar med glädje, vilja och galenskap så det räcker för hela laget.
Då skulle jag vara framme vid min sista favorit och nu blev det väldigt svårt. Skulle gärna vilja skriva resten av killarna men om jag nu måste välja så väljer jag Murray. Där har ni en kille som verkligen älskar att spela hockey och att han dessutom är väldigt trevlig utanför isen gör ju bara saken bättre.

Hoppas du är nöjd med mina svar Janne.

Anonym sa...

Hej.
Hur tror du nästa års Målvkatupställning ser ut?
Spången kommer ju att spela i allsvenskan annars är det ju nått som inte stämmer.
vad händer med Robban ? Får han vara kvar ? Ta Gsk upp en juniormålvakt för första gången på åratal. Tänker då på Mathisen.

Sen vill jag bara tacka hela Gsk för årets säsong. Underbar vår vi fick vara med om. Hoppas vi kan bygga upp nått lika bra till nästa säsong

MVH: Kalle på läktaren

jonny om allt sa...

Jonny här..
Ja du har så rätt vet inte varifrån allt kommer om att vi i Westbo HC skulle ha problem med GSK, vi har inga och GSK har inga så vad som pratas ute bryr vi oss inte om.
Det viktiga är att vi vet vad vi vill i båda klubbarna, vi skall nog bli nöjda på båda sidor...
Nu har WHC fungerat i en säsong och lärt sig vad som behövs (mer träning). När detta är klart skall nog båda klubbarna ha nytta av att vi finns med ett lag i div 3 toppen. Alla killarna i WHC är ju uppväxta i GSK, så vi skall vara glada att de spelar och har kul.
Så nu ser vi alla framåt och hoppas att båda klubbarna utvecklas.

Runskriften sa...

Svar till Kalle på läktaren:
Svårt att sia om hur målvaktsuppställningen kommer se ut nästa år och ännu är det ju inte klart att Spången försvinner. Dock håller jag med dig om att Spången nog borde spela minst i Allsvenskan.
Vad som händer med Robban vet vi ju inte i dagsläget då hans kontrakt snart går ut och som du skriver så knackar Mathisen på dörren till A-laget och återfinns nog där inom kort. Bara att hoppas att den nya organisationen som nu håller på byggas upp kan fortsätta bygga på det som fanns när säsongen nu avslutades.

Svar till Jonny:
Var väl typiskt att man skippade gårdagens match med Westbo när de äntligen fick en poäng. Men enligt de rapporter jag fått ifrån matchen borde nog WHC avgått med segern. Bara att fortsätta att jobba på inför nästa säsong och med ett år i bagaget så kommer nog segrarna också. Tror med att i en nära framtid kommer GSK och WHC kunna samarbeta och ha nytta av varandra och tillsammans ta ett steg framåt. Dock förstår jag inte varför WHC skall söka sig till IFK utan det är min tro att man kunde hitta en lösning och göra WHC till en del av GSK. Men det är mina högst personliga tankar och sådana får man ju ha i detta land.

Anonym sa...

Hej!
Tack för en bra blogg och precis som Friborgs och Mårtens kollar jag av den varje dag. Man kan nästan tycka när man läser din blogg att du tycker bättre om Mathisen än om Robban stämmer det?
Vad är det för ny organisation som GSK håller på att arbeta fram?
Läser man på en OIK blogg står det att GSK skall satsa inför nästa år stämmer det?
Varför tycker du inte att IFK och Westbo skall gå ihop? Trodde du tyckte bra om Westbo och ville det bästa för dem eller? Så många egna killar som Westbo har är väl de bygdens lag före GSK eller?