torsdag 16 september 2010

Nu börjar allvaret

Gårdagens match emot Kallinge/Ronneby var försäsongens sista match och nu på söndag börjar allvaret. Gårdagens förlust hänger jag inte upp mig på då jag tror att många hade sina tankar på premiären och arbetsinsatsen blev därför lidande. Dock fick vi några positiva med oss ifrån gårdagens match, Korduner var på spelhumör och bjöd på det ena numret efter det andra. Även Kristof och Jönsson visade fin form och nyförvärvet ifrån Österrike gjorde inte bort sig.

Under gårdagens match satt jag i GSK radion och tanken är väl att vi skall försöka sända så många matcher som möjligt under säsongen.

ES startade igår och säga vad man vill om AIK men de hör hemma i landets högsta serie. Ikväll startar världens bästa HV sin säsong och självklart kommer man vara klistrad vid dumburken.

Växjö-Tingsryd var ett uppskrivet derby som enligt de rapporter jag fått bjöd på kul och tuff hockey. Dock är nog Växjö storleken större än Tingsryd.

Robban Johansson har gått till Skillingaryd så nu får man försöka se några matcher även med dem under vintern.

Robert Burakovsky vilken lirare…snart 44 år gammal och håller fortfarande en hög klass.

På söndag går färden till Karlskrona och förutom upplevelsen av seriens bästa arena skall jag göra mitt bästa på läktaren för att stötta de våra.

Inga kommentarer: