fredag 26 februari 2010

Vinter tankar

Tung att Tre kronor redan är utslagna men jag vet inte om man kan kalla det fiasko som vissa tidningar gör. Slovakien är ju som alla vet inget dåligt hockeylag och det vimlar av duktiga hockeyspelare som till vardags är stjärnor i NHL. Enligt Aftonbladet hade det blivit bättre bara Mikael Samuelsson varit med och det var väl en väntad reaktion ifrån media. Antagligen sista gången vi såg killar som Lidström, Alfredsson och Foppa tillsammans.

Imorgon återstartar ES igen och där kan vi snacka om spänning på hög nivå. Eftersom jag är HV fantast så behöver jag ju inte bekymra mig om det blir slutspel eller ej men det är ju grymt intressant i botten av tabellen. Om Modo tar sig till slutspel vill det nog till att vinna ES så man får välja först för jag tror ingen vill möta dem i en kvartsfinal.

På GSK fronten är det för tillfället stiltje och jag har i alla fall inga nyheter att presentera. Håller på att sammanställa en intervju jag gjort med klubbens sportchef Niklas Bjelke som jag hoppas skall publiceras under helgen på gsk-hockey.com.

Annars har bloggen blivit lidande då all ledig tid går till att skotta snö…jag börjar verkligen hata vintern nu. Nästa helg har jag födelsedags kalas för min blogg då den under januari fyllde 1 år.
Har bjudit in 67 personer och hittills har 28 tackat ja så det lutar åt att det blir en bra fest och jag blir mer och mer glad att jag bokat lokal och slipper ha alla här hemma. Är det någon som jag missat att bjuda men som känner att hon/han borde vara med så var vänlig och sänd mig ett mail på mattias@gsk-hockey.com . Inbjudna är självklart även mina blogg kollegor Imperator-Mårten och Tommy.

Nu skall jag sätta tänderna i en fruktansvärt tråkig rapport så trevlig helg till er alla.

Inga kommentarer: