måndag 1 mars 2010

Så var OS slut för den här gången

Tänk vad fort det gick för OS att ta slut, tycker det har varit ett helt ok OS ur svensk synvinkel.
Klart att man önskat lite mer när det gällde hockeyn men det visade ju sig att Slovakien inte var så dåligt som svensk media ville göra gällande.

Såg finalen igår och vilken hejdundrande hockeyfest vi bjöds på. Kändes dock logiskt att det var Kanada som stod som segrare tillslut då de sett över hela matchen var det bättre laget. Debatten om små rinkar i Sverige tog självklart ny fart efter OS men känns lite fel att ha OS som måttstock om vi skall ha små rinkar eller ej. Självklart blev det tuff och bra hockey när 260 av världens kanske 300 bästa hockeyspelare gör upp i en turnering men jag tror inte att det blivit samma fest om GSK-Halmstad hade mötts på en liten rink. Med tanke på hur många bra hockeyspelare som kommit ifrån Europa de senaste åren kan väl stora rinkar inte vara så dåligt.

På GSK fronten inte ett nytt.
Inte heller idag har jag några roliga saker att skvallra om när det gäller GSK. Har dock gjort en intervju med Niklas Bjelke som nu finns att beskåda på hemsidan. Niklas är ju en väldigt trevlig och gemytlig kille och han är alltid lika trevlig att prata med.

Blogg festen närmar sig.
Det är nu bara 12 dagar kvar till Runskriftens ett års kalas. Självklart kommer jag under kvällen live blogga om vad som händer på festen fast roligare blir det ju om just du är på plats. Har du inte fått en inbjudan så hör av dig.

Nä nu får jag väl ägna en stund åt min nya hobby snöskottning… jippi.

Inga kommentarer: