torsdag 5 mars 2009

Nu börjar det dra ihop sig

Ikväll startar SM slutspelet i hockey och självklart ligger mina sympatier hos HV71. Tyvärr tror jag att vägen till ett nytt guld för HV kan bli mycket svår. Färjestad spelar just nu landets bästa hockey och att de kommer avfärda Brynäs ganska lätt är jag övertygad om. Känns lite som att Brynäs är nöjda med att bara ha gått till slutspel. Färjestad ser just nu ut som den mest lysande kandidaten till att få lyfta den åtråvärda bucklan.

I matchserien mellan Frölunda och Luleå hoppas jag få se Simon Hjalmarsson göra sin riktiga ES debut. Dock tror jag att det är Luleå som kommer gå segrande ur den bataljen. Frölunda känns helt enkelt lite för mycket upp och ner.

Linköping valde att möta Skellefteå och där får de verkligen något att bita i. Dock skall Linköping kunna klara sig ur denna serie med hedern i behåll och vara det lag som tar en plats i semifinalen.

Då har jag slutligen kommit fram till den matchserie som jag kommer följa närmast och det är ju då HV-Timrå. Timrå vet man inte riktigt var man har och således kan detta sluta hur som helst. Men hoppet står ändå till att Davidsson och hans vänner lyckas slå ut Timrå och att man tar sig till semifinal.

Lagen i kvalserien sitter just nu och väntar vilket av lagen Växjö, Almtuna som skall göra serien komplett. Bara att hoppas att vår samarbetsklubb Växjö går segrande ur den striden.
När kvalserien sen sätts igång så bör det väl bara vara Leksand som kan utmana Rögle och Södertälje om en plats i ES.


GSK
Ni missar väl inte att GSK spelar hemma på tisdag klockan 19,00 börjar matchen och vi kommer då få se många av de spelare som är aktuella inför nästa säsong.

Inga kommentarer: