fredag 27 mars 2009

Tid för lite bloggande igen.

När jag startade upp min blogg (efter diverse påtryckningar) så hade jag som mål att lägga in ett nytt inlägg minst var annan dag. I början klarade jag detta utan problem men sista tiden har det varit oerhört mycket att göra på jobbet och då har bloggen blivit lidande. Känns nästan konstigt dessa tider att berätta att man har så mycket att göra att det inte verkar finnas någon ände på det hela.
Men nu har jag tagit mig lite tid och skall nu försöka sammanfatta mina sportintryck ifrån sista tiden.

Striden om SM guldet.
Jag tippade tidigare att Färjestad nog skulle bli den stora favoriten i detta sm slutspel och efter deras uppvisning emot Skellefteå så tar jag inte tillbaka det tipset. Mitt kära HV har ännu en gång lyckats ta sig ur ett jobbigt läge och man har nu en klar fördel i serien emot Frölunda. I just Frölunda har jag fått en ny favorit (Jag kan ha favoriter även i motståndarlag) och det är Fredrik Petersson. Vilken energi denna killen visar i varje byte nästan Murray klass. Dock hoppas jag att det blir HV som går vidare till finalen.

Kvalserien till ES
Kvalserien har nu spelat hälften av matcherna och vem trodde att Växjö skulle vara bäst av de allsvenska lagen. Men lite flyt ikväll så kan man knappa in ytterligare 3 poäng på toppen och man kan få fortsätta drömma ett tag till. Men Växjö och ES stannar nog vid en dröm för de enda lagen i dagens Allsvenska som skulle kunna ta steget är nog Malmö och nervvraken i Leksand.


Till sist.
Måste ge en eloge till publiken i Skellefteå som trots att laget låg under med 0-6 och spelarna uppträdde som skrämda små barn ställde sig upp och hyllade sitt lag i det som blev säsongens sista match. Trots att jag inte har några som helst kopplingar till Skellefteå blev jag rörd och man visar återigen att man är en av landets trognaste publik.

Nu tar jag helg.

2 kommentarer:

Anonym sa...

vad tror du om whc nästa säsong?
//R

Runskriften sa...

Svar till // R
Jag tror att denna säsongen och alla förlusterna var viktig för WHC. Många av killarna trodde nog själva att det skulle räcka med att glida omkring på en skridsko och ändå kunna dominera på div 3 nivå. Skall vi (GSK och WHC) kunna dra nytta av varandra behöver WHC öka sin träningsdos så att omställningen inte blir så stor för de killar som byter mellan lagen. Jag hoppas att alla som var med denna säsongen i WHC fortsätter och att man är beredd på att satsa för annars blir det ännu en säsong av bara förluster och det tjänar ingen på.