torsdag 30 april 2009

Helg igen

Känns konstigt att skriva/säga men nu är det helg igen. När man var yngre så verkade veckorna så fruktansvärt långa och helgen verkade vara år bort. Nu för tiden känns det som att det bara är måndagar sen är helgen här igen. Inte så att jag inte uppskattar att det är helg men det känns som att man inte hinner få något gjort under de korta veckorna.

Fast idag har jag gjort en intervju med klubbens sportchef Niklas Bjelke som nu ligger uppe på www.gsk-hockey.com så lite nytta har jag gjort. Var väldigt trevligt att ha en pratstund med Niklas som alltid bjuder på sig själv. Som jag skriver i den intervjun så känns det som att GSK är riktigt på G för tillfället. Jag tror det som nu händer i klubben kan bli riktigt bra att det sedan kommer finnas folk som är missnöjda hör liksom till.

Såg Tre kronor-USA igår och trots en stark upphämtning känns laget lite tunt. Men nu ser jag fram emot eftermiddagens match emot Ryssland och då gäller det att killarna är med ifrån start.

Fick ett samtal ifrån klubben tränare som informerade mig att han var klar hemma i mitt kök. Hoppas att alla förstår vilken guldgruva vi har i vår coach…..kan det mesta om hockey och så är han rörmokare med. När jag skriver att han kan det mesta om hockey och inte allt är för har man en sån ful mössa som han har då har man missat något gällande hockey.

Nu tar jag helg.

1 kommentar:

Tommy sa...

Håller helt och hållet med dej. Han måste ha missat samma sak som min goda granne...