måndag 27 april 2009

Blogg time

Hockey vm
Så var då hockey vm i gång på allvar. Sett två matcher hittills (trots att min fru påstår att jag har viktigare saker att göra). Såg tre kronors premiär emot Österrike och utan att förta sig vann man ganska enkelt. Imponerad av Harju och Omark men väntar med att jämföra dem med Sudden och Foppa (som en stor dagstidning gjorde) tills de har bevisat samma spel emot de lite tyngre lagen.
Kul att Huselius förstärker tre kronor då jag tycker han är en sevärd spelare.

Igår såg jag två perioder ifrån Ryssland-Frankrike och kan konstatera att Ryssarna blir nog ingen lätt nöt att knäcka i detta mästerskap. De åkte omkring på en skridsko men gjorde ändå lite som de ville.
Ikväll ser jag Sverige-Lettland och förväntar mig en ganska säker seger.

Fotboll och Speedway
Sommartider så finns det ju något sportarrangemang nästan varje kväll i vår bygd. Igår var det min tanke att åka och titta på Värnamo emot Rosengård men en diskmaskin satte stopp för de planerna.
Köpte under lördagen en ny diskmaskin och efter diverse hjälp med installation skulle den provköras. Nu var det inte bättre än att hela motorblocket (eller vad det heter på diskmaskins språk) var sönderslaget. Enligt reklamationsansvarige på berört bolag skall de ersätta mig fullt ut inklusive alla mina extra utlägg och det tycker jag låter toppen och nästan för bra för att vara sant. Imorgon när jag återlämnar min nyinköpta sönderslagna maskin får jag svaret om det verkligen var så bra som det lät.
Under morgondagen återkommer även klubbens huvudtränare och jag tänkte välkomna honom tillbaka genom att sätta honom i arbete med några rör som behöver dras om så skönt att ha en rörmokare inom behörigt avstånd. Enligt nämnda tränares civila chef har han gott om tid.

När det gäller speedway så längtar jag faktiskt tills det att säsongen drar igång för Lejonen. Visst jag är engagerad i en om sponsorer konkurrerande förening men det är något speciellt med speedway. Om man bortser ifrån snitt och andra lite skumma regler så är speedway lätt för de flesta att förstå så till och med min fru som saknar allt av sportintresse tycker det är ok att åka med och se speedway.

Inom GSK så jobbar sportsektionen för fullt med att ordna säsongens lag och enligt säkra källor så kan vi under denna veckan få fler nyheter. Personligen tycker jag att man skall se till att signa en riktigt bra förstemålvakt då det har visat sig vara avgörande gång på gång.

Inga kommentarer: