måndag 20 april 2009

Blandade hockeytankar

Känns nästan lite offside att sitta och tänka på hockey när vårgudarna bjuder på så fint väder.
Men i torsdags så började försäsongen på allvar för oss som jobbar som funktionärer inom Gislaveds SK. Vi hade säsongens första funktionärsmöte i torsdags och många var de som valde att spendera ett par timmar på Bruksvillan där vi drog upp riktlinjerna inför säsongen 2009-2010. Skönt att se att engagemanget för GSK växer mer och mer för varje säsong. Som jag tidigare har nämnt i min blogg så är det ett nytt GSK som håller på att växa fram och utan att avslöja för mycket tror jag att vi står inför en ny gyllene tid för Gislaveds SK. Som ni säkert har läst i både tidningar och på klubbens hemsida så kommer nästa års assisterande tränare att vara GSK ikonen Hasse P och Hasse är bara början av folk med GSK hjärta som förväntas komma tillbaka. Att vår sportgrupp sen kunde avslöja att Kung Bysse är klar inför nästa säsong gör ju bara det hela ännu bättre.

Men ifrån vårt funktionärsmöte kan jag avslöja att vi kommer ha större rollfördelningar inom funktionärskåren och att alla är beredda att dra sitt strå till stacken för att göra GSK ännu bättre. Vi enades alla om att vårt mål inför den kommande säsongen är att gå ifrån bra till att bli bäst oavsett vilket område vi pratar om. Har du några idéer eller tankar på hur vi skall göra för att locka mer folk till hallen eller kanske är det så att du vill hjälpa till inom föreningen så släng ett mail till mattias@gsk-hockey.com eller ring till vårt kansli på tele 0371-107 52 så hjälper de dig att komma i kontakt med mig. Alla tankar och funderingar är guld värda och alla är välkomna att hjälpa till hos Gislaveds SK.


Stanley Cup och Hockey VM
Har halvt som halvt följt början på Stanley Cup och måste säga att systrarna Sedin verkligen har imponerat. Följer normala fall inte NHL så noga och min uppfattning om tvillingarna var att de mest hängde nere i hörnen och snurrade runt utan att komma till avslut men herregud vilken förvandling. Man satt och väntade på att de åter skulle komma in på isen för de skapade hela tiden något framåt och vilken respekt de har då ingen riktigt vågade gå på dem med risk för att bli bortgjorda. Skall bli kul att följa dem i nästa års OS och bara att hoppas att BÅ hittar en radarpartner till dem, Mitt förslag blir att man sätter in Loui Eriksson eller Fabian Brunnström som lekkamrat till dem. När det gäller det kommande VM spelet så känns ju inte Tre Kronor som någon storfavorit och det kanske är just det som talar för dem. Helt plötsligt verkar ju målvaktsfrågan vara det stora bekymret men med de tre som nu är uttagna är jag som supporter inte ett dugg orolig utan alla tre är potentiella första målvakter i ett landslag så det blir nog bra tillslut. Min förhoppning nu är att Rangers går vidare och att både Bäckström och Nylander tackar ja för då kan det bli riktigt kul att vara Sverige supporter under hockey VM.

GSK Loppmarknad
Vill passa på att ge en eloge till alla er som jobbar med den årliga loppmarknaden som GSK U anordnar. Vilket hästjobb alla dessa lägger ner helt ideellt för klubbens ungdomar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Enligt GSK´s hemsida så har klubben ännu ingen målvakt. varför satsar man inte på Robban och Fredrik? Varför värvar klubben bara div 2 spelare?
Blir Hellman,Kovalonok,Tobbe kvar i klubben?
Du vill ha mer funktionärer vad får man göra då?

// Lasse

Runskriften sa...

Hej Lasse!
varken Robban eller Fredrik har väl den rutinen som trots allt krävs för att ta platsen första målvakt i div 1. Visst har många andra klubbar satsat på unga killar och det har gått väl men jag kan tänka mig att vår sportgrupp vill ha en målvakt med lite mer rutin som samtidigt kan hjälpa till att utbilda både Robban och Fredrik för framtiden.

Varför GSK bara värvar div 2 spelare vet jag inte men jag litar fullt ut på den sportgrupp som klubben har och vem vet vad som presenteras inom kort.

När det gäller Hellman, Kovalonok och Tobbe så vet jag faktiskt inte hur förhandlingarna går. Jag vet dock att sportgruppen jobbar för fullt med att försöka signa de killar man önskar ha kvar.

Som funktionär inom Gislaveds SK så finns det 1000 olika saker man kan få göra. Vill du jobba i Entré eller kanske servera kaffe eller sitta i speakerbås ja allt är möjligt. Vi uppdaterar resultat tavlor, säljer programblad/lotter m.m. Vi har en grupp som jobbar med plus/minus och vi har en videogrupp. Sen har vi några som jobbar med ljud och ljus och de som säljer biljetter till sittplats. Vill man jobba närmare laget så har vi en grupp som sköter allt omkring både hemma och bortalaget (så kallade lagvärdar).
Ja listan kan göras hur lång som helst men hör gärna av dig om du vill haka på. Tydligen är det något fel med min GSK mail så sänd istället ett mail till kansli@gsk-hockey.com