måndag 21 juni 2010

Hockey feber i fotbollstider

Fotbolls vm pågår för fullt och visst har även jag parkerat framför dumburken och kollat in några matcher. Det som jag stör mig mest på är alla dessa filmningar som alla lagen håller på med, fotboll har blivit en sport där den som kan filma mest och bäst vinner i längden. Kan väl inte vara svårare än att man bestraffar spelare efteråt eller varför inte ha en extra domare som kollar repriser och informerar huvuddomaren. Har man så ont att man ligger och vrider sig borde det automatiskt betyda att man måste lämna planen för resten av matchen. Undrar hur dessa glas lirare skulle överleva en slutspelsmatch i hockey…..

Personligen inväntar jag den stundande semestern och precis som vanligt är det massor som skall göras innan man kan avnjuta ett par veckor av ledighet. Samtidigt har spelschemat för hösten kommit så nu börjar pusslandet med att bemanna alla matcher. Känns fel att sitta och ringa runt till folk för att kunna sätta ett vinter schema innan sommaren har börjat på allvar.

Lagbygget i GSK börjar nu närma sig sitt slut och obotlig optimist som jag är tycker jag det ser riktigt bra ut. Några tapp har ju självklart varit tunga men sanningen är ju att GSK mer eller mindre har varit ett bottenlag och det tror jag årets trupp kan ändra på.

Nu är det dags att återgå till verkligheten….

PS: min familj har utökats med ännu en bloggare och trots att hon inte skriver om sport är den värd ett besök.

www.musiclegra.blogg.se/

Inga kommentarer: