måndag 21 december 2009

Jul ledigt

Efter 27 spelade omgångar kunde vi konstatera att vi var 3 poäng sämre än förra säsongen. Enligt mig en helt godkänd insats även om jag önskat laget bra mycket högre i tabellen. Nu har ju förvisso alla våra konkurrenter i serien hårdsatsat och att vi överhuvudtaget lyckats ta några poäng är ju gåta om man skall tro tipsen som var inför säsongen. Personligen tror jag att förlusterna av Spångberg, Hellman och Kovalonok blev för stora och visst saknas min personliga favorit Murray i årets trupp. Nyförvärven inför denna säsongen höll väl ungefär den klass man kunde önska sig även om några faktiskt har imponerat på mig och jag tänker då först och främst på Näslund och Boman. Sen kanske vi skulle fått ut mer av vissa nyförvärv men många är unga och orutinen lyser tyvärr igenom allt för ofta.

Tänkte dela ut några plus till några som jag tycker har levt upp till och ibland även över förväntan av övriga förväntar jag mig mer i fortsättningsserien.

Med beröm godkända:
Patrik Näslund-Peter Boman-Jonas Bystedt-Viktor Högberg

Godkända:
Wirll-Åkesson-Ahlqvist-Jocke Larsson-Wallenius-Olofsson


Resten hoppas jag höjer sig ordentligt efter jul.

God jul

Inga kommentarer: