tisdag 11 augusti 2009

Hv matchen

Tisdag eftermiddag och nästan all vaken tid ägnas åt fredagens match mellan HV71-Färjestad.
Vore det inte för att man har ett normalt arbete som oftast kräver mer än 40 timmar i veckan så vore ju livet toppen. Fredagens match är på funktionärsbasis den största match som vi har arrangerat (till och med större än matchen emot Leksand). Inte mindre än 71 funktionärer kommer arbeta på fredagens match (och då jag säkert glömt några stycken). Sen tillkommer Maggans gäng som säkert är runt 20-25 stycken.

Biljetförsäljningen går enligt rapporter ifrån B1 och B2 på kansliet riktigt bra och vi kan nog räkna med en fullsatt Gislerinken på fredag. Under gårdagen fick vi även ishallen besiktigad och vi får numera ta in +600 personer…gott jobbat alla ni som gjort detta möjligt. Detta innebär också att det med största säkerhet kommer finnas biljetter till försäljning vid entrén på fredag.

Nu har jag inte tid att skriva mer då mycket är kvar att fixa inför fredagen….

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du. Jag tycker det är lite fräckt att kalla våra "klippor" på kansliet för B1 och B2.
Bananerna är i mina ögon ett par lallande töntar som struttar runt och gör det mesta fel och det kan man väl ändå inte påstå är fallet
med B och C, eller ??

Runskriften sa...

Ny tycker inte jag att kalla någon B1 och B2 är så fel. Men det är klart några lallande töntar som gör allt fel är ju inte B och C.

Däremot är dom ju som ett gammalt strävsamt par typ:
Drutten och Jena
Piff och Puff
Helan och Halvan
B1 och B2.

Fast jag håller med dig om att de är en oerhörd tillgång och ett par verkliga klippor.
Sen är det bara kul att retas lite med dem och är det några som kan ta det så är det B och C.