onsdag 10 juni 2009

HV71, Supporterspelare och lite annat

Nu äntligen har klubben kunnat presentera upplägget inför matchen mellan HV71 och Kärpät som skall spelas i Gislerinken den 14/8. Vi inom klubben har ju vetat om detta en längre tid men vi har inte fått gå ut med nyheten innan allt varit 100% klart. För mig som är HV supporter blir det ju givetvis helt underbart att kunna se mitt favorit elitserielag i en tävlingsmatch på hemma plan. Att vi lyckats få en Nordic Trophy match till Gislaved tycker jag är väldigt stort.

På hemsidan kan man nu också följa supporterspelaren där man som privat sponsor kan medverka till att klubben kan förstärka med en kille som skall höja truppen. Detta är ju inget som skall uppfattas som negativt till de andra killarna i laget utan målet är ju att hjälpa sportgruppen att förstärka laget utan att äventyra klubbens ekonomi. En liten fågel har även viskat i mitt öra vilken den påtänkta sponsorspelaren skulle vara och går det i lås är jag glad att jag har bidragit till det hela.

I övrigt är det mycket som händer i klubben och fokus just nu är att sy ihop en lösning med den tilltänkta J-20 tränaren och även här är det ett namn som kanske förvånar många som är högsta prioritet. Även här hoppas jag både som aktiv och supporter att vår sportgrupp lyckas med sitt uppdrag vilket i slutändan skulle innebära ett riktigt uppsving för vår J organisation.

Sportgruppen i klubben har jobbat väldigt effektivt och årets trupp är i det närmaste klar. Personligen hade jag önskat att killar som Kovalonok, Murray och Hellman hade fortsatt men så verkar det ju inte bli. Framför allt Kovalonok som nu kommer bli en konkurrent i Nybro tror jag kommer lämna ett stort tomrum efter sig men även övriga killar tycker jag är synd att vi tappar. När det gäller nyförvärven så är jag väldig nyfiken på Mattias Pettersson som jag såg ett par gånger under förra säsongen och då verkligen imponerade på mig.

Ikväll är det fotboll som gäller och allt annat en klar Sverige seger måste ses som ett totalt misslyckande.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!
Tror du verkligen att Mattias Petterson skall kunna dominera på samma sätt i GSK?
Vem är den nya tränaren i J-20?
Vad händer med killar som Robban Johansson och Fredrik Hallberg?

hur tror du det går för GSK denna säsongen?