måndag 11 januari 2010

Äntligen seger igen

Inte bara på den här bloggen som det inte har funkat sista tiden utan det samma kan sägas om GSK.
Förlust i premiären av fortsättningsserien emot Karlskrona är inte mycket att säga om KHK skall slå ett lag som GSK alla dagar i veckan. Matchen igår emot Mörrum var dock livsviktig och efter stora besvär lyckades de våra att ta en rättvis 3-1 seger. Men vilken målvakt Mörrum har fått tag på…visst han är tidigare världsmästare men det var ju 11 år sedan. Utan Magnus Eriksson i målet hade matchen antagligen slutat 8-1 om inte mer men sanningen är ju att även Mörrum skapade många och farliga chanser under matchen men även GSK hade en för kvällen lysande Alexander Lindberg i målet. Wirll gör det han är värvad för och slutar kvällen på 2 mål och ett uppoffrande spel hela matchen även hans radarpartner Bystedt gör en klart godkänd match och sliter som ett djur längs sargen. Kul att Mattias P fick göra kvällens första GSK mål efter att ha bränt mängder av chanser tidigare.

En kille som garanterat hade en blöt tröja efter matchen var Christoffer Jönsson som slet och tacklade i varje byte och ständigt var ett orosmoment för Mörrums spelare. Men en kille som kanske borde få en egen liten hyllningstext är Robban Olofsson. Robban har så mycket hockey i sig men har inte riktigt fått ut allt och många är vi som har väntat när det skall lossna för honom. Vet att Robban själv varit på väg att ge upp och sluta spela hockey men efter hans plats byte i laget måste denna ide vara helt bortblåst. Robban som back är nog bland det bästa som hänt GSK på många år då han har både fart, teknik och förmågan att läsa av spelet. Fortsätter Robban på inslagen väg skulle det inte förvåna mig om klubbar högre upp i seriesystemet börjar granska honom närmare för så bra är han för tillfället.

Nu blir det en veckas uppehåll innan vi nästa söndag tar emot Halmstad i Gislerinken och då hoppas i alla fall jag på en högre publiksiffra än de 275 som hittat till hallen igår. Med det spel GSK visade igår är de värda bra mycket högre publiksiffror.

Puckkastningen fortsätter att vara populär och igår vanns den återigen av Bosse Linde som antagligen har tränat nått kopiöst på att kasta puckar emot mittcirkeln. Personligen köper jag 5 puckar varje match som jag sedan ber olika personer kasta åt mig men ännu har jag inte ens varit i närheten av en seger. Får nog ta och börja kasta mina puckar själv framöver eller kanske be Bosse kasta även mina…

Inga kommentarer: